Alla inlägg den 1 oktober 2010

Av Sara - 1 oktober 2010 19:53

Jaha vilket pyjams märke ska man inte ha för att inte bli utfryst av resten av bb befolkningen ens första dagar? Mycket svårt?! Själv är jag ekonomisk hm eller i bland=) Jag var på Ullared och köpte en neutral vit pyjams. Men hamnade strax därefter i barbapapa träsket och kommer inte därifrån!

 

   Bilden är tagen från google.

 

 

  

Om man är den medvetna mamman använder man nog Molo eller Me&I. Men jag är den fattiga mamma:) Och vill inte lägga alla pengar på en pyjams.  Tycker inte ens att bebispyjamaser är så pratiska. På de flesta måste man öppna hela nedre delen och ta ut bebisens ben. Efter att man gjort detta och ska byta blöja är det svårt att få bebisen i sömn igen. Brukar ha bodys i stället blir bara tre knappar att knäppa upp i stället för minst åtta. Tycker det är bättre med bodysar och att pyjamaser är med till för att det ska vara fint.

Av Sara - 1 oktober 2010 19:24

Innan bebisen kommer gäller det att vara förbred säger alla! Förbred hur ska man kunna vara det när man inte vet vad som ska komma att hända?! Många panik handlar direkt när dom fått reda på att dom blivit gravida. Själv tog jag det lungt nästan för lungt. Jag sköt fram alla sakerna. Två månader innan besätmde jag mig för att ta mig till Ullared. Där hittade jag en underbar vagga. (Inte visste jag då att den skulle knissla något fruktansvärt) Trodde detta var en praktisk grej med att kunna streka ut hand och vagga lite. Men jag gick nog på en nit. Skulle lyssnat på min sambo som menade på att vi skulle köpa en spjälsäng.

  

 

 

 

 

 

I alla fall väl hemma med vaggan, kom tankarna! Vad var nästa köp? Vad skulle man nu handla hm? Bäst att ringa och fråga nån som vet?! Men vem ger en rätt råd?

 

Här tänkte jag vissa vanliga och ovanliga bebis sängar!

 

  

Om det hade blivit en pojke hade denna varit med på önskelistan:)

 

  

 

Vet inte om jag ska gilla denna eller ej?

 

Sen är det de här med kudde?! Ska bebisen ha kudde eller inte? Hårda nej från vissa sidor och strikta ja från andra? Någon som vet? När är det lämpligt att ha kudde? Liten hård mjuk?

 

 

 

Av Sara - 1 oktober 2010 19:02

 Satt och funderade över detta en väldigt lång tid. Kändes som alla som ska få barn redan har bestämt detta innan bebisen blev till. Man fick ju nästan panik. Efter 1 månad inget namn bestämt! Släkt och vänner tänkte nog stackars litet barn. Plötsligt en kväll när vi gått genom ca 1000 stycken var båda överens på en gång. Elly ska det vara med y. Jag gillar lite halvovanliga namn och tänkte ge er lite tips på sådan om ni sitter där med panik över ett namn. Lättare att hitta tjejnamn tycker jag


Flicknamn som jag diggar:                                         Killnamn

                                     Adelina                                Melwin

                                       Aila                                   Alwin

                                       Ally       
                             Atle

                                       Daga

                                       Disa

                                       Edna

                                       Elina

                                       Fahima


  

Av Sara - 1 oktober 2010 11:29

Handling! Denna bloggen kommer att handla mest om bebisar. Information om var man kan handla billiga dyra bebiskläder andra tillbehör . Billiga dyra blöjor bebismat m.m

Följ denna blogg så får du se vad som händer!

Presentation

En mamma som inte riktigt är som alla andra!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards