Direktlänk till inlägg 3 oktober 2010

Glömt BVC!

Av Sara - 3 oktober 2010 21:10

Ojdå det mest viktigast i bebisens liv är ju BVC. Näms redan på BB. Och förföljer än med ständiga påminelser om mamma pappa träffar. Första veckan när man hade hembesök hade vi varit ute i god tid städat putsat torkat allt. Tror ni inte att BVC kvinna  kommer en halv timme innan utsatt tid. Antagligen för att titta som att man inte gjorde allt i sista sekund.

 

Väl till mötet satt hon och fråga frågor som om man var en barnamördare! Ger ni henne mat? dricker hon? bajsar hon? byter i blöja hur ofta osv. Skönt när hon gick.

Att gå och mäta och väga är bara kul och få lite råd. Men de här med mamma o pappa träffar!?? HM?! Var där en gång! Men det var ju världens skryt tävling. Min unge är bättre än min. En hade tom puffat upp sin unge med kuddar och satt denne i en stol när ungen var 2 månader gammal och sa titta min kan sitta!! Sjuka människa.

 

Alla skryter om vad deras bebis kan och tvingar denna till olika former av obekväma ställningar. Vem har dyrast kläder vilken unge är snällast. Pallar inte så jag la ner detta projektet direkt. Jag trivs bäst med mina vänner vänner jag själv valt och hatar att bli påtvningad massa nya yttliga vänner.Jag och min dotter klarar oss bra. Och hon har bebisar i vänkretsen så om jag vill fixa lekkamrat har jag detta nära till hands!

 

 

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 7 oktober 2010 12:08

Vanliga och annorlunda nappar! Se själva! Vad tycks?                          ...

Av Sara - 7 oktober 2010 12:00

Tjuriga bebisar! Oftast tänder på gång. Jag får inte i min dotter mat under tiden tanden håller på att krypa fram. Hon gråter skriker och plågas varje gång jag ger henne någonting i munen. Jag får ta till välling vill ju inte att hon ska vara hungrig...

Av Sara - 6 oktober 2010 14:20

Anväder mig av en plast haklapp då jag tycker detta är praktiskt att bara torka av eller diska av haklappen efter varje måltid. Har använt mig av tyg innan men det blir så mycket tvätt. Tänkte lägga upp lite roliga haklappar här nedan. Har försökt ...

Av Sara - 6 oktober 2010 09:22

Min dotter använder sig av sin napp. Den har jag från början varit väldigt noga med att hon bara får ha när hon ska sova eller när hon är otröstlig. Vill inte att hon ständigt ska ha sin napp. Dels för att det skadar de 5 tänder hon har och dels för ...

Av Sara - 5 oktober 2010 12:10

Antagligen är jag för praktisk av mig. Då jag och min sambo ofta äter mycket stark mat kan min dotter inte äta med oss. Så därför har jag kommit in i burkträsket. Handlar ofta olika sorters burkmat! Är detta bra eller inte? När man läser innehålls fö...

Presentation

En mamma som inte riktigt är som alla andra!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards