Alla inlägg den 3 oktober 2010

Av Sara - 3 oktober 2010 21:10

Ojdå det mest viktigast i bebisens liv är ju BVC. Näms redan på BB. Och förföljer än med ständiga påminelser om mamma pappa träffar. Första veckan när man hade hembesök hade vi varit ute i god tid städat putsat torkat allt. Tror ni inte att BVC kvinna  kommer en halv timme innan utsatt tid. Antagligen för att titta som att man inte gjorde allt i sista sekund.

 

Väl till mötet satt hon och fråga frågor som om man var en barnamördare! Ger ni henne mat? dricker hon? bajsar hon? byter i blöja hur ofta osv. Skönt när hon gick.

Att gå och mäta och väga är bara kul och få lite råd. Men de här med mamma o pappa träffar!?? HM?! Var där en gång! Men det var ju världens skryt tävling. Min unge är bättre än min. En hade tom puffat upp sin unge med kuddar och satt denne i en stol när ungen var 2 månader gammal och sa titta min kan sitta!! Sjuka människa.

 

Alla skryter om vad deras bebis kan och tvingar denna till olika former av obekväma ställningar. Vem har dyrast kläder vilken unge är snällast. Pallar inte så jag la ner detta projektet direkt. Jag trivs bäst med mina vänner vänner jag själv valt och hatar att bli påtvningad massa nya yttliga vänner.Jag och min dotter klarar oss bra. Och hon har bebisar i vänkretsen så om jag vill fixa lekkamrat har jag detta nära till hands!

 

 

  

Av Sara - 3 oktober 2010 20:57

Kommer till det ett av det viktigaste ämnena kläder. Hur ska man klä barnet? Praktisk med Jeans eller bara en inne grej bland mammorna? Har en del jeans som jag fått tycker det är fint för ögat att titta på. Har ett par jeans men min dotter bara led när hon hade sina på sig satt nog hårt vid hennes mage. Så det slutade med att hon fick mer praktiska grejer.

 

 

 

Som jag nämt tidigare tycker jag det är väldigt bra med bodysar på natten smidigt med blöjan. På dagen bär hon mjukis jeans och nån top eller nån mjukis klänning. Hon är en soft bebis och diggar hennes mjuka kläder:)Är inget märkesfreak utan blir mest hm lindex plagg.Skor har hon heller aldrig använt sig av gillar inte detta heller. Fast jag har två Converse hemma men hon bara gnäller när man sätter på henne dom.

 

  

Presentation

En mamma som inte riktigt är som alla andra!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards